جای تعجب اینجاست که با وجود چنین شرکت فعال ،پویا ،بی نقص و تایید شده بومی که از قضا مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته است ،مسولین جهاد استان کار هوشمند سازی را به یک شرکت ضعیف و خیلی سطح پایین تر از شرکت بومی واگذار کرده اند.
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 21 January 2024

تابناک ایلام :: یکی از چالش های اساسی مردم و دولت در سراسر کشور و به تبع آن استان ایلام ،گرانی کالاهای اساسی مورد نیاز در سبد غذایی مردم است .

موضوعی که در این سالهابا وجود اجرای طرح های متعدد نظارتی به شکل گرانی افسار گسیخته مایحتاج اساسی مردم و پر کشیدن بسیاری از این نیازها از سفره های آنان است

صرفنظر از تاثیرات بیرونی بر روند این گرانی ها، خمودی ،ناکارآمدی واستیصال دستگاههای مسول در کنترل کالاهای اساسی از تولید تا مصرف یکی از علل اصلی این گرانی ها قلمداد می شود.

در سایه این سو مدیریت ها و فقدان نظارت ها ،رانت خواران و دلالان فضا را برای بهره گیری مناسب دیده و با قرار گرفتن در بین مسیر تولید تا توزیع اخلال جدی در این فرآیند ایجاد کرده اند که به شکل افرایش هزینه و گرانی کالاهای مصرفی ظهور و بروز می نماید

شکل گیری شرکت های دانش بنیان بر پایه پلتفرم های نوین هوشمند برای توزیع عادلانه و مویرگی کالاهای اساسی از مبدآ تا مقصد یکی از اصولی ترین و مطمئن ترین روش ها برای حذف این موانع و کاهش هزینه توزیع به حساب می آید

اخیرا یک شرکت هوشمند سازی توزیع کالاهای اساسی از سوی تعدادی از جوانان استان با صرف هزینه فراوان ایجاد شده که پس از دریافت تایید وزارت کشاورزی وکارشناسان آی تی این وزارتخانه روند توزیع هوشمند کالاهای مورد نیاز مردم را در برخی استان ها آغاز کرده است

جای تعجب اینجاست که با وجود چنین شرکت فعال ،پویا ،بی نقص و تایید شده بومی که از قضا مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفته است ،مسولین جهاد استان کار هوشمند سازی را به یک شرکت ضعیف و خیلی سطح پایین تر از شرکت بومی واگذار کرده اند.

حال جای سوال است ،مسولین جهاد کشاورزی استان بر پایه کدامین مولفه و معیارها و با تکیه بر کدامین فرآیند یک شرکت هوشمند بومی قوی را از چرخه توزیع حذف کرده و کار را به یک شرکت ضعیف از استان همجوار واگذار کرده اند؟!

آیا این رفتار اجحاف آشکار در حق جوانانی نیست که با خلاقیت و هزینه از جیب خود در مسیر خلق چنین فرصت هایی گام بر می دارند که دارای منفعت دو گانه کاهش قیمت واشتغال چند جوان برای استان است ؟

مگر همین یک ماه پیش نبود که استاندار پرتلاش ایلام با علم به ضرورت تامین منافع مردم استان در مسیر حذف برخی شرکت ها که عایدی آنها متوجه مردم و منافع استان نیست گام برداشت ؟

آیا واقعا با وجود چنین شرکت قوی بومی ،واگذاری این فرآیند به شرکت ضعیف غیر بومی آن هم بدون در نظر گرفتن محاسن و نقاط قوت و خارج از فرآیند واگذاری ،شائبه برانگیز نیست ؟ آیا واقعا باز هم پای رانت و رابطه در میان است ؟

منتظر پاسخگویی جهاد کشاورزی استان هستیم

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
سلام
کالاهای اساسی در استان توسط اشخاص خاصی که در جهاد کشاورزی مورد حمایت هستند توزیع میشود از گوشت مرغ تا گوشت قرمز و تخم مرغ و هیچکس هم جلودار اینها نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار